Πες μας Αλέξη, πόσο αγαπάς τους εφοπλιστές;

"Ποσειδώνια 2016": Ο Τσίπρας χαρακτήρισε τους εφοπλιστές, πρωτοπόρους - Εμείς ας μιλήσουμε για τις φοροαπαλλαγές τους…
Δεν είναι καθόλου απρόβλεπτος πλέον ο Αλέξης Τσίπρας. Ακόμα και στη μάζωξη των εφοπλιστών στα «Ποσειδώνια 2016», έγλειφε τους αφεντάδες από την κορφή μέχρι τα νύχια.
Είχε να δώσει τον λόγο του στους εφοπλιστές, να ζητήσει στήριξη στην κυβέρνηση, ενώ δεν παρέλειψε να μας ενημερώσει πως το όνειρο του για το αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας, ταυτίζεται με το εφοπλιστικό πρότυπο.
Έτσι επιδόθηκε σε λόγια θαυμασμού, λόγια αγάπης για τους εφοπλιστές.
Στο χαιρετισμό του στα «Ποσειδώνια 2016», κηρύσσοντας την έναρξη της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης, το βράδυ της Δευτέρας (06/06/2016), ο Τσίπρας είπε μεταξύ άλλων:
«Νιώθουμε την ανάγκη να πείσουμε τους Έλληνες εφοπλιστές να μας εμπιστευτούν ότι καταβάλουμε προσπάθειες να μεταρρυθμίσουμε την οικονομία και να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον που παρέχει προστιθέμενη αξία στη χώρα».
Ενώ σε άλλο σημείο είπε: «Το μοντέλο ανάπτυξης της ελληνικής ναυτιλίας μπορεί να αποτελέσει θετικό παράδειγμα για το αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας»
ο κ. Τσίπρας χαρακτήρισε τα «Ποσειδώνια» τη μεγαλύτερη «σύναξη στο ημερολόγιο της διεθνούς ναυτιλίας, θεσμό διεθνούς κύρους, γιορτή της ναυτικής βιομηχανίας.»
«Είναι γεγονός ότι τα Ποσειδώνια αποτελούν την μεγαλύτερη σύναξη στο ημερολόγιο της διεθνούς ναυτιλίας.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες χαρακτηρίζονται από εξωστρέφεια, διορατικότητα και καινοτομία στις επενδύσεις και στον τρόπο λήψης αποφάσεων. Πρωτοπορούν, ανοίγοντας συνεχώς νέους δρόμους και νέες προοπτικές για τον κλάδο αυτό, τον τόσο δυναμικό.» είπε ο Πρωθυπουργός.
Αυτά για τις δηλώσεις
Η δική μας αίσθηση πάντως είναι πως μετά και από αυτές τις δηλώσεις, θεωρούμε παράλογο να αναζητούνται κάποιες σχέσεις αυτής της κυβέρνησης, με την Αριστερά!
Αυτές όμως οι δηλώσεις προκαλούν, οπότε ας επαναφέρουμε κάποια στοιχεία για ποιο είναι το καθεστώς που απολαμβάνουν οι «πρωτοπόροι και καινοτόμοι πατριώτες», που λατρεύει ο Τσίπρας.
Καμιά φορολογία
Οι εφοπλιστές, είναι γνωστό ότι έχουν τεράστια προνόμια κυρίως στην φορολογία τους, πράγμα που σημαίνει ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες επιχειρούν σε ένα καθεστώς ειδικού «φορολογικού παραδείσου». Βεβαία καμία κυβέρνηση από το την δεκαετία του 60’ μέχρι σήμερα, δεν τόλμησε να πειράξει ούτε ένα σεντ από τα κέρδη τους, την ίδια ώρα που οι Έλληνες εφοπλιστές βρίσκονται πρώτη στη λίστα με τους μεγαλύτερους στόλους στον κόσμο
Τα χρήματα που κερδίζει το κράτος από αυτούς, μέσω της φορολογίας είναι μηδαμινά έως και ανύπαρκτα, ενώ την ίδια στιγμή τα κέρδη των εφοπλιστών φτάνουν σε αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ διασφαλισμένα από την ελληνική νομοθεσία.
Ας θυμηθούμε μονάχα τους νόμους 2687/53 και 27/1975 που βρίσκονται σε ισχύ και στους οποίους θα διαπιστώσει ο καθένας πως σε κάθε άρθρο τους περιλαμβάνεται και από μια φοροαπαλλαγή.
Σκανδαλώδες είναι για παράδειγμα το καθεστώς φορολόγησης, κατά το οποίο οι εφοπλιστέςδεν φορολογούνται με βάση τους τζίρους τους ή τα κέρδη τους, αλλά με βάση την χωρητικότητα του πλοίου!.
Δηλαδή, με απλά λόγια αυτοί οι άνθρωποι, που κατά τον κ. Τσίπρα είναι «πρωτοπόροι» και «καινοτόμοι», ανήκουν σε εκείνη την κατηγορία των «πατριωτών» που είτε βγάζουν 1 εκ. ευρώ είτε 10δις ευρώ, πληρώνουν τον ίδιο φόρο!!!
Στο άρθρο (2) του νόμου 27/1975 αναφέρεται ρητώς «Ο κατά τας διατάξεις του παρόντος νόμου επιβαλλόμενος φόρος  εξαντλεί πάσαν υποχρέωσιν του πλοιοκτήτου, ως και του μετόχου ή εταίρου ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας οιουδήποτε τύπου εκ φόρου εισοδήματος, καθ’ όσον αφορά εις τα κέρδη, τα οποία προκύπτουν εκ της εκμεταλλεύσεως πλοίων».
Επίσης αυτοί οι «καινοτόμοι» και «πρωτοπόροι»… πατριώτες απαλλάσσονται:
  • από κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά ή κρατήσεις υπέρ του δημοσίου ή κάποιου τρίτου το εισόδημα που αποκτάται από γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων που εγκαθίστανται στην Ελλάδα
  • *το ίδιο ισχύει και για το εισόδημα που δημιουργείται από εκμετάλλευση πλοίων και στο εξωτερικό και μάλιστα την απαλλαγή απολαμβάνουν και όλοι οι συνέταιροι και μέτοχοι
  • από κάθε τέλος τα έγγραφα που συντάσσονται για την εφαρμογή του ισχύοντος από το 1975 νόμου
  • από κάθε φόρο ή τέλος το εισόδημα που αποκτάται από εταιρείες χαρτοφυλακίου που κατέχουν αποκλειστικά μετοχές ελληνικών πλοιοκτητριών υπό ελληνική σημαία.
  • από κάθε τέλος τα έγγραφα που συντάσσονται για τη διανομή κερδών, τα δάνεια και τις καταθέσεις
  • από όλα τα παράβολα οι εγγραφές και τα δικαιολογητικά.
  • *100% φοροαπαλλαγή επενδύσεων ναυπήγησης και επισκευής παραδοσιακών σκαφών για επενδύσεις πάνω από 150.000 ευρώ
  • φοροαπαλλαγή του εισοδήματος που αποκτάται από εταιρεία επενδύσεων στην ποντοπόρο ναυτιλία καθώς και το εισόδημα των κατόχων μερισμάτων
  • *απαλλαγή και των ημεδαπών επιχειρήσεων με αντίστοιχο αντικείμενο εργασιών ή υπηρεσιών
  • απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος των κερδών από την εκμετάλλευση ιδιόκτητων πλοίων με ελληνική σημαία
  • απαλλαγή της υπεραξίας λόγω εκποίησης, αποζημίωσης ασφαλιστικής ή άλλη αιτία
  • φοροασυλία και των αλλοδαπών εταιρειών αν εγκατασταθούν ή ιδρύσουν υποκαταστήματα στην Ελλάδα
  • απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος των κερδών και των μερισμάτων που διανέμει εταιρεία που έχει υπαχθεί στο Ν.27 και διαχειρίζεται πλοία με ελληνική ή ξένη σημαία.
Όπως θυμόμαστε το περιοδικό Spiegel στις 16/06/2014 δημοσίευσε επίσης στοιχεία σύμφωνα με τα οποία οι εφοπλιστές στην Ελλάδα, έχουν την μεγαλύτερη φοροαπαλλαγή από οποιαδήποτε άλλον σε αυτή τη χώρα και όχι μόνο.
Επικαλούμενο διεθνείς αναλύσεις το Spiegel υποστηρίζει σε δημοσίευμα του ότι από το 2002 ως σήμερα Έλληνες εφοπλιστές δεν έχουν φορολογήσει τουλάχιστον 140 δισ. ευρώ. Αλλά και πέραν αυτού – βάση 58 ειδικών ρυθμίσεων, οι περίπου 800 ελληνικές οικογένειες του κλάδου δεν πληρώνουν σχεδόν καθόλου φόρους.
Και όλα αυτά την ίδια ώρα που σύμφωνα με τις επίσημες εκτιμήσεις η ανεργία στους ναυτεργάτες φτάνει στο 50%, ενώ η φορολογία αυξάνεται στα εισοδήματα των ναυτικών για το 2015. (βλέπε. εγκύκλιος του υπουργείου Οικονομικών (ΠΟΛ.1084/8.4.2015)
Κέρδη με το τσουβάλι
Αυτές οι φοροαπαλλαγές και τα προνόμια που απολαμβάνουν οι εφοπλιστές, τους έδωσαν την δυνατότητα να πλουτίσουν ακόμα περισσότερο ακόμα και μέσα στην οικονομική κρίση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπ. Οικονομικών τα κέρδη των ναυτιλιακών εταιρειών ανέρχονται στα 12 δις.
Μόνο σε ένα οκτάμηνο του 2013 σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου «Allied» οι εφοπλιστές κατάφεραν να αποκτήσουν 209 πλοία διαφόρων τύπων σε ένα σύνολο 867 πλοίων που άλλαξαν χέρια παγκοσμίως.
Επίσης παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ελληνικών συμφερόντων το 2015 ανήλθαν σε 407.
 Τέλος, αξίζει να πούμε και το εξής:
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε το πρακτορείο Bloomberg τα εφοπλιστικά κέρδη αθροιστικά από το 2003 έως και το 2013 ήταν 175.δις ευρώ!
Μια παρατήρηση:
Αν λοιπόν τα στοιχεία από τα προνόμια και τα κέρδη των εφοπλιστών είναι η μία πραγματικότητα.
Μια πραγματικότητα που λέει πως μια χούφτα κεφαλαιοκρατών στην χώρα μας έχει εισόδημα που ξεπερνάει 175.δις ευρώ, τότε αξίζει να πούμε πως υπάρχει και η άλλη πραγματικότητα, που σχετίζεται με την ζωή των ελληνικών νοικοκυριών.
Υπάρχει δηλαδή μια δεύτερη πραγματικότητα που σχετίζεται με τα εκατομμύρια των ανθρώπων των οποίων τα εισοδήματα έχουν πάρει την κάτω βόλτα.
Αυτή η πραγματικότητα είναι οι 3.885.000 άνθρωποι που ζουν στην ακραία φτώχεια (σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat), οι 1.169.119 άνεργοι, οι χιλιάδες συνταξιούχοι που αργοσβήνουν καθημερινά.
Είναι τέλος το σύνολο των εργαζομένων και των επαγγελματιών που στενάζουν από  τις μειώσεις σε μισθούς, από τα χαράτσια και τους φόρους που ούτε στα όνειρα τους δεν έχουν δει τα αγαπημένα «πατριωτάκια» του Αλέξη Τσίπρα…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις