«Χορός» επενδύσεων για τους εφοπλιστές

«Στα επίπεδα των 7,3 δισ. δολαρίων υπολογίζεται ότι ανέρχεται η αξία των επενδύσεων που έχουν πραγματοποιήσει μόνο από την αρχή του 2012 οι Ελληνες εφοπλιστές, αγοράζοντας και παραγγέλλοντας νέα πλοία στα ναυπηγεία», αναφέρεται στο χτεσινό ναυτιλιακό Τύπο. Οπως σημειώνεται «34 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν μέχρι τώρα υπογράψει με τα ναυπηγεία της Ασίας (Κίνα - Κορέα - Ιαπωνία) συμφωνίες ύψους 3,8 δισ. δολαρίων, που αφορούν 97 νεότευκτα πλοία συνολικής χωρητικότητας 7 εκατ. τόνων», ενώ τα υπόλοιπα 3,5 δισ. δολάρια θα πάνε για την αγορά 202 πλοίων.

Και ενώ όλα τα στοιχεία μαρτυρούν ότι η κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου συνεχίζεται «ακάθεκτη» και μέσα σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης, οι εφοπλιστές προετοιμάζουν αυτήν την περίοδο με τους πολιτικούς τους εκπροσώπους, την τρικομματική κυβέρνηση, τη σύνθλιψη και του τελευταίου εργασιακού δικαιώματος των ναυτεργατών. Ενδεικτικά, οι ακτοπλόοι εφοπλιστές αξιώνουν τη μείωση των αποδοχών των ναυτεργατών κατά 15% και περίπου 4.500 ναυτεργάτες των γενικών υπηρεσιών (μάγειροι, καμαρότοι κ.ά.) να διωχθούν από την οργανική σύνθεση των ακτοπλοϊκών πλοίων, που σημαίνει ότι οι ναυτεργάτες αυτοί είτε θα πεταχτούν στον εφιάλτη της ανεργίας ή θα δουλεύουν ως χαμηλόμισθοι και ανασφάλιστοι.

Επιπλέον ο «κοινωνικός διάλογος» που προσπαθεί να στήσει ο υπουργός Ναυτιλίας σε όφελος των εφοπλιστών με «πλαίσιο συζήτησης» τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας 2006, υπονομεύει θεμελιώδεις κατακτήσεις των ναυτεργατών, προδιαγράφει το τσάκισμα των ΣΣΕ, μέχρι και τη νομιμοποίηση του σύγχρονου δουλεμπορίου των ναυτικών πρακτορείων.

Το μέλλον, δηλαδή που επιφυλάσσουν οι εφοπλιστές για τους ναυτεργάτες είναι δουλειά μέχρις εξάντλησης και εξαθλίωση της ναυτεργατικής οικογένειας, για να συνεχίσουν αυτοί να αυξάνουν το στόλο τους και να μετρούν κέρδη αμύθητα στις ελβετικές τράπεζες.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις