Δεν θέλουμε το σχολείο να γίνει ένα ατέλειωτο φροντιστήριο!
Γ
|
Ε
|
ίναι
όμως ο μόνος θεσμός ο οποίος μπορεί να βοηθήσει και στην ολοκλήρωση της ύλης»,
λέει επίσης ο υφυπουργός Παιδείας για την «τράπεζα». Αλλά αυτό δεν είναι
αλήθεια. Για να ολοκληρώνεται η διδακτέα ύλη πρέπει οι καθηγητές να είναι όλοι
στις θέσεις τους από την αρχή της σχολικής χρονιάς, πρέπει να μην υπάρχουν
κενά. Αυτή η κοροϊδία που έγινε στα τέλη της περσινής χρονιάς, να περνούν μέσα
σε δυο μαθήματα 40 και 50 σελίδες ύλης για να πουν ότι την ολοκλήρωσαν, επειδή
οι εκπαιδευτικοί είχαν τοποθετηθεί σε σχολεία το Γενάρη και το Φλεβάρη... είναι
πολύ πιθανό να επαναληφθεί και φέτος. Αλλά αυτό δε συνιστά ολοκλήρωση της ύλης,
αφού αυτή η ύλη δεν μπορεί να αφομοιωθεί, πόσο μάλλον να δώσουν εξετάσεις πάνω
σε αυτή οι μαθητές. Η «τράπεζα», λοιπόν, δε βοηθάει στην ολοκλήρωση της ύλης,
αλλά την επιβάλλει όπως όπως, με τα ολέθρια αποτελέσματα των χιλιάδων
μετεξεταστέων. Ούτε όμως οι μετεξεταστέοι την ενοχλούν την κυβέρνηση, αφού το
υπουργείο Παιδείας δηλώνει ότι ένα ποσοστό μετεξεταστέων της τάξης του 15%
είναι ανεκτό και εντός των συνηθισμένων ορίων που υπάρχουν στην ΕΕ! Οταν όμως φτιάχνουν
ένα σχολείο στο οποίο το 15% των μαθητών του αποτυγχάνει σε κάποια μαθήματα,
ενώ ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό περνάει τις τάξεις οριακά... τότε το σχολείο
αυτό προφανώς έχει πρόβλημα, δεν μπορεί να ανταποκριθεί επαρκώς στη μορφωτική
αποστολή του. Οταν υπάρχουν τέτοια ποσοστά αποτυχίας δε φταίνε κάποιοι
μεμονωμένοι κακοί μαθητές, αλλά κάτι δεν πάει καλά συνολικά με το ίδιο το
σχολείο.
Η
|
"τράπεζα θεμάτων" δεν είναι τίποτα
παραπάνω, παρά ένα μεγάλο πακέτο με θέματα τα οποία έχουν διδαχθεί και οφείλουν
να γνωρίζουν τα παιδιά», είπε, τέλος, ο Αλ. Δερμεντζόπουλος, κι αυτό είναι
αλήθεια. Ισως άθελά του ο υφυπουργός ομολογεί την αντιπαιδαγωγική
πραγματικότητα του «νέου λυκείου»: Οι μαθητές αρχίζουν πλέον στο λύκειο να
διδάσκονται θέματα εξετάσεων, αντί για κανονικά μαθήματα! Ακόμα και η
διδασκαλία στο λύκειο τείνει να «φροντιστηριοποιηθεί». Τα θέματα της «τράπεζας»
είναι εκατοντάδες για κάθε μάθημα και κάθε θέμα απλώνεται σε πολλά κεφάλαια
ύλης. Προκειμένου να ανταποκριθούν οι μαθητές στις απαιτήσεις αυτών των
θεμάτων, εκπαιδευτικοί μπαίνουν στη διαδικασία να τα διδάσκουν, ενώ εμφανίζεται
και πίεση από γονείς (που δεν μπορούν να στείλουν τα παιδιά τους φροντιστήριο)
προς εκπαιδευτικούς να κάνουν στην τάξη αυτή τη δουλειά, αντί να κάνουν
κανονικό μάθημα. Αλλος ένας λόγος που δε βοηθάει στην αφομοίωση της ύλης, αλλά
οδηγεί στην τυποποίηση, στην αποστέωση του λυκείου και την παπαγαλία. Αυτό
είναι το «νέο λύκειο»: Μια διαρκής προετοιμασία για εξετάσεις, ένα ατέλειωτο
αγχωτικό φροντιστήριο από την αρχή μέχρι το τέλος του. Δεν είναι αυτό όμως το
σχολείο που θέλουμε κι έχουμε ανάγκη. Γι' αυτό κι έχουν κάθε λόγο να μην το
θέλουν οι μαθητές και να αγωνίζονται ενάντια σε αυτό.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου