Στη βάρκα των προβοκατόρων, αλλά και στη βάρκα των ιμπεριαλιστών συμμάχων

gallery thumbnail
Ασυναγώνιστα «πολυδιάστατη» και «πολυεπίπεδη» η πολιτική της κυβέρνησης και στον πολιτισμό. Με προτροπή της ανέβηκε στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου η παράσταση «Ισορροπία του Nash» που περιείχε αποσπάσματα από το βιβλίο του Σάββα Ξηρού και στη συνέχεια, με δική της ξανά παρέμβαση, η παράσταση κατέβηκε.
Η αρχική κίνηση αποσκοπούσε στην αξιοποίηση των γραπτών του προβοκάτορα Ξηρού για να κατασυκοφαντηθεί στη συνείδηση του θεατή η ιδέα της λαϊκής - εργατικής πάλης, αφού το κεντρικό νόημα της παράστασης ήταν ότι καμία ιδέα δεν νομιμοποιεί τη βία. Οι προβοκάτορες -πράκτορες των μυστικών υπηρεσιών- αναγορεύτηκαν δηλαδή σε «ιδεολόγους», ενώ τα καταδικασμένα από το λαϊκό κίνημα πισώπλατα δολοφονικά τους χτυπήματα, εξισώθηκαν με τις μορφές πάλης που χρησιμοποιούν τα θύματα της αστικής βίας και εκμετάλλευσης για να υπερασπιστούν το δίκιο και τις ανάγκες τους.
Αμέσως όμως μετά την παρέμβαση της Αμερικάνικης Πρεσβείας, διόλου τυχαία η κυβέρνηση έσπευσε να κατεβάσει την παράσταση, προφανώς για να μη δυσαρεστήσει τη «μεγάλη σύμμαχο» χώρα, που στην ωμή βία της με επεμβάσεις, πολέμους και άλλα μέσα «βοηθείας», τόσα πολλά της οφείλουν οι εγχώριοι εκμεταλλευτές στην ιστορία αυτού του τόπου ως τις μέρες μας.
Με άλλα λόγια, από τη μια η κυβέρνηση πατά στη βάρκα των προβοκατόρων, εξαγνίζοντάς τους για να συνδράμει στη γενικότερη κατεύθυνση των κέντρων που τους καθοδηγούν να απεκδυθούν το δολοφονικό παρελθόν και να εμφανιστούν ως πολιτικοί αγωνιστές και από την άλλη στη βάρκα των ιμπεριαλιστών συμμάχων της, που από φονιάδες των λαών, μας τους παρουσιάζει σήμερα για σωτήρες.
Καλό είναι να θυμόμαστε, επίσης, ότι η ενεργοποίηση της οργάνωσης «17 Νοέμβρη» πάντα συνέπιπτε με μεγάλη άνοδο των αγώνων της εργατικής τάξης και άλλων λαϊκών στρωμάτων.
Τυχαία ανακινείται το θέμα της τούτη την περίοδο;

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις