Απόφαση της ΚΕ του ΚΚΕ: Βασικές εκτιμήσεις και συμπεράσματα από τις ευρωεκλογές, τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές της 18ης και 25ης Μάη 2014
1. Συνεδρίασε η ΚΕ
του ΚΚΕ με θέμα τις εκτιμήσεις και τα συμπεράσματα από τις ευρωεκλογές, τις
δημοτικές και περιφερειακές εκλογές του Μάη 2014. Προηγήθηκαν όλο αυτό το μήνα
συνεδριάσεις όλων των καθοδηγητικών οργάνων του Κόμματος και της ΚΝΕ, καθώς και
συνεδριάσεις των ΚΟΒ και ΟΒ σε όλη την Ελλάδα. Ταυτόχρονα έγιναν συσκέψεις και
εκδηλώσεις με φίλους και συνεργαζόμενους με το Κόμμα. Ο πλούτος των σκέψεων που
αναπτύχθηκαν σε αυτές τις διαδικασίες αξιοποιήθηκε και ενσωματώθηκε στη
σημερινή Απόφαση της ΚΕ για τις τελικές εκτιμήσεις. Η ΚΕ επίσης έθεσε πρόγραμμα
και σχεδιασμό δράσης για το επόμενο διάστημα, το οποίο θα συγκεκριμενοποιήσουν
τις επόμενες μέρες όλες οι Κομματικές Οργανώσεις και οι Οργανώσεις της ΚΝΕ σε
όλη τη χώρα. Αφορά πρωτοβουλίες και δραστηριότητες στο εργατικό συνδικαλιστικό
κίνημα, στους τόπους δουλειάς και στις γειτονιές, στις μαζικές λαϊκές
οργανώσεις των εργαζομένων του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, των ανέργων, των
αυτοαπασχολούμενων ΕΒΕ, των φτωχών αγροτών, των νέων, των γυναικών των λαϊκών
οικογενειών. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει μεγάλο πολιτικό άνοιγμα σε όλη τη χώρα,
πολύμορφες δραστηριότητες, εκδηλώσεις, φεστιβάλ, βιβλιοπαρουσιάσεις,
συγκεντρώσεις, συσκέψεις, περιοδείες, καθημερινή συζήτηση και ανάπτυξη της
πολιτικής πρότασης και των θέσεων του ΚΚΕ.
2. Συνοπτικά,
στις ευρωεκλογές, το Κόμμα μας πήρε ποσοστό 6,11% και 349.817 ψήφους, σε σχέση
με το εκλογικό ποσοστό (4,5%) και τις ψήφους (277.227) του Ιούνη του 2012,
εκλέγοντας 2 ευρωβουλευτές. Επίσης κέρδισε τους δήμους σε Πάτρα, Χαϊδάρι,
Πετρούπολη και Ικαρία. Σημείωσε άνοδο και στις 13 περιφέρειες, φτάνοντας το
8,88% και 498.573 ψήφους. Ανοδο σημείωσε σε 214 δήμους και σε 50 δήμους το
ποσοστό του ξεπέρασε το 10%. Η τριπλή αναμέτρηση του Μάη 2014 (ευρωεκλογές -
περιφερειακές - δημοτικές εκλογές) ήταν μια σύνθετη αναμέτρηση με σοβαρές
απαιτήσεις. Για πρώτη φορά το Κόμμα έδωσε μια τέτοια μάχη συνδυασμένα, με
σύμπτωση χρονική, δημοτικές, περιφερειακές εκλογές και ευρωεκλογές, που σε
σημαντικό βαθμό η καθεμιά έχει και τις δικές της απαιτήσεις και δυσκολίες, την
ίδια στιγμή που και οι τρεις είχαν γενικευμένο πολιτικό χαρακτήρα. Η ΚΕ εκτιμά
ότι σωστά κρίνουμε το αποτέλεσμα με βασικό μέτρο σύγκρισης τις εκλογές του
Ιούνη του 2012, αφού κάθε φορά κρίνεις τα αποτελέσματα της συμμετοχής στις
αστικές εκλογές με βάση τις εξελίξεις, τις συγκεκριμένες συνθήκες. Εξάλλου το
μέτρο σύγκρισης δεν μπορεί να είναι διαφορετικό για το ΚΚΕ και διαφορετικό για
τα άλλα κόμματα.
5. Η
βασική εκτίμηση του αποτελέσματος εγκρίθηκε από τις ΚΟΒ. Γενική μας εκτίμηση
παραμένει ότι το εκλογικό αποτέλεσμα δεν εκφράζει τάση χειραφέτησης σε
αντιμονοπωλιακή - αντικαπιταλιστική κατεύθυνση. Στην πρώτη ανακοίνωση της ΚΕ
εκτιμούσαμε ότι: «Τα ποσοστά αυτά του ΚΚΕ για τις ευρωεκλογές και τις
περιφερειακές - δημοτικές εκφράζουν τάση επανασυσπείρωσης γύρω από το ΚΚΕ και
απήχησης των θέσεών του σε νέους ψηφοφόρους. Εκφράζουν επίσης, σε ένα ποσοστό,
αποδοχή της θεμελιακής θέσης του ΚΚΕ ενάντια στην ΕΕ, στα μονοπώλια και τις
κυβερνήσεις που στηρίζουν τον ευρωμονόδρομο». Θεωρούμε ότι βασικά μπορούμε να
μείνουμε σε αυτήν την εκτίμηση, χωρίς όμως να υπερβάλλουμε αυτό το στοιχείο
τόσο για τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών όσο και των τοπικών εκλογών. Εχει
σημασία να κατανοείται ότι σε τέτοιες συνθήκες, είναι σημαντικό το Κόμμα να
αντέχει, να σταθεροποιείται, να οργανώνεται, να ισχυροποιείται σε όλους τους
τομείς που κυρίως αφορούν την απόφασή μας να είμαστε, να κατακτάμε και να
γινόμαστε όλο και περισσότερο «παντός καιρού». Η αντικειμενική καταγραφή της
εκτίμησής μας για το εκλογικό αποτέλεσμα έχει να κάνει και με το γεγονός ότι
δεν πρέπει να περάσει η παραμικρή αυταπάτη, να μην οδηγήσει σε καμία επανάπαυση
ότι η εκλογική αυτή επιρροή του Κόμματος, όπως εκφράστηκε στις ευρωεκλογές,
είναι παγιωμένη, εξασφαλισμένη, δεδομένη. Η επίδραση του οπορτουνισμού, της
σοσιαλδημοκρατίας, η λογική της κυβερνητικής αστικής διαχείρισης θα συνεχίζουν
να δυσκολεύουν τον απεγκλωβισμό δυνάμεων από αυταπάτες και δήθεν εύκολες
λύσεις. Οπωσδήποτε αυτό δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση υποτίμηση των
δυνατοτήτων για παραπέρα απεγκλωβισμό, για απόσπαση δυνάμεων, που βλέπουν στο
ΚΚΕ ένα αποκούμπι και προσβλέπουν σε αυτό με εμπιστοσύνη. Και το 6,11% των
ευρωεκλογών και το 8,88% των περιφερειών αντανακλούν αυτήν τη δυνατότητα. Θέλει
καλύτερη μελέτη για τις μετακινήσεις των ψηφοφόρων του ΚΚΕ και στις τρεις
εκλογικές μάχες του Μάη 2014 και κατά περιοχή και δήμο, από και προς άλλα
κόμματα.
Στο
δεύτερο γύρο των τοπικών εκλογών η μεγάλη πλειοψηφία των οπαδών του ΚΚΕ
εκφράστηκε εκλογικά με καταδίκη των συνδυασμών των άλλων κομμάτων, ψηφίζοντας
λευκό και άκυρο, με βάση την κατεύθυνση της ΚΕ του Κόμματος.
Θα
πρέπει σοβαρά να πάρουμε υπόψη ότι, σε ένα σημαντικό βαθμό, έχει ανανεωθεί η
εκλογική επιρροή του Κόμματος τα τελευταία χρόνια. Ο στόχος θα πρέπει να είναι
μια πιο σταθερή ιδεολογικοπολιτική δουλειά με όλους, η απόκτηση καθημερινών
δεσμών μαζί τους, στους τόπους δουλειάς, σπουδών και κατοικίας, με προσπάθεια
ένταξής τους στο συλλογικό αγώνα, στα σωματεία, στους φορείς της Συμμαχίας, με
σταθερή σχέση ενημέρωσης και συζήτησης μαζί τους, όλο το επόμενο διάστημα,
χωρίς διακοπές.
Προκύπτει
άμεσα και επιτακτικά το καθήκον και η αναγκαιότητα της σύσφιξης των σχέσεων του
Κόμματος, από την Κεντρική Επιτροπή έως την κάθε Κομματική Οργάνωση, με τους
εργαζόμενους που έκαναν το βήμα, βρέθηκαν στο πλάι του ΚΚΕ, το ενίσχυσαν στις
εκλογές. Φυσικά, δεν είναι ένα απλά οργανωτικό - τεχνικό ζήτημα αλλά κυρίως η
οικοδόμηση στέρεων πολιτικών δεσμών μέσα στη δράση. Απαιτείται να συζητάμε πιο
βαθιά ζητήματα στρατηγικής, να οξύνουμε το ταξικό κριτήριο, ζήτημα φυσικά που
έχει να κάνει με το πώς το δυναμικό του Κόμματος μπορεί με επάρκεια και
πειστικά να εκλαϊκεύει τις θέσεις του Κόμματος, να διεξάγει την ιδεολογική και
πολιτική πάλη, πράγμα που σημαίνει πιο πλούσια και ζωντανή ιδεολογικοπολιτική
συζήτηση στις ΚΟΒ, αξιοποίηση καθημερινά του «Ριζοσπάστη», της ΚΟΜΕΠ, του
βιβλίου, γενίκευση της πείρας. Ηδη υπάρχει μια κατασταλαγμένη πείρα που πρέπει
να αξιοποιηθεί. Ιδιαίτερα μετά το 2012, ξεκίνησε μια πιο εύστοχη προσπάθεια,
μέσα στο Κόμμα, μέσα στο μαζικό κίνημα, προετοιμασίας δυνάμεων, δουλειά που
διευκολύνθηκε από την προετοιμασία και τη συζήτηση των υλικών του 19ου
Συνεδρίου, όπως επίσης με εκδηλώσεις, συσκέψεις, βιβλιοπαρουσιάσεις κ.ά. Σε
φάσεις που δεν είναι εκλογικές, όπως τώρα, δεν πρέπει να υποχωρεί η δουλειά που
πρέπει να κάνει το Κόμμα ως επαναστατική πρωτοπορία και να συνεχίζεται ο
σχεδιασμός της δράσης, ως ένα βαθμό, πάλι με εκλογικά κριτήρια. Ιδιαίτερη
δυσκολία παρουσιάζει αυτός ο σχεδιασμός σε επίπεδο Τομέα και ΚΟΒ. Τα παραπάνω
ζητήματα πρέπει να αποτελέσουν το βασικό θέμα προβληματισμού, συζήτησης,
ελέγχου, καταμερισμού δουλειάς και πρακτικού σχεδιασμού σε όλες τις ΚΟΒ και ΟΒ.
Με τους φίλους και οπαδούς, ιδιαίτερα, πρέπει να συζητήσουμε μαζί τους όχι μόνο
τις εκτιμήσεις από τα αποτελέσματα των εκλογών, αλλά κυρίως τι είναι και πώς θα
προχωρήσει η ανασύνταξη του κινήματος, πώς θα δουλέψουμε για τη συγκρότηση της
Λαϊκής Συμμαχίας, πώς θα πάμε πλατιά την πρόταση διεξόδου του Κόμματος, που
ξεκινά από σήμερα με μέτωπα πάλης και φτάνει μέχρι την εξουσία, η οποία έχει
συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.
8. Συνεχίζεται
η διαδικασία φθοράς των 2 κλασικών αστικών κομμάτων, της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που
το 2012 βρέθηκαν απότομα να μην μπορούν να παίξουν τον παραδοσιακό ρόλο της
εναλλάξ προώθησής τους στην αστική κυβέρνηση και τους οδήγησε σε συγκυβέρνηση,
με τη βοήθεια και άλλων (ΛΑ.Ο.Σ. αρχικά, ΔΗΜΑΡ στη συνέχεια). Η ΝΔ σημείωσε νέα
απώλεια στις ευρωεκλογές. Κυρίως διοχετεύτηκε προς τη φασιστική ΧΑ ή σε άλλες
εθνικιστικές δυνάμεις, όπως ο ΛΑ.Ο.Σ. κλπ., που δεν έπιασαν το πλαφόν του 3%,
όμως συνολικά προσεγγίζουν τις 500.000 ψήφους. Ρευστή είναι η προοπτική
εξέλιξης για τη ΝΔ ως νεοφιλελεύθερο αστικό κόμμα, με διεργασίες που ήδη
συντελούνται, όμως δεν έχουν αποκρυσταλλωθεί. Κυρίως κατευθύνονται σε μια
προσπάθεια από τη μια μεριά ανοίγματος προς εθνικιστικές δυνάμεις, αλλά
ταυτόχρονα και συγκράτησης δυνάμεων της λαϊκής δεξιάς, που προσανατολίζονται σε
λιγότερο αστικές δυνάμεις, σε νέα μεσαία στρώματα, με ευρωπαϊκή διάσταση, αυτό
που σχηματικά τους προσδιορίζει ως «κέντρο». Ταυτόχρονα παρουσιάζεται ρευστή η
κατάσταση ως προς την πορεία άλλων σοσιαλδημοκρατικών σχημάτων, π.χ. της ΕΛΙΑΣ,
που ήταν το βασικό εκλογικό σχήμα του ΠΑΣΟΚ, το οποίο συσπείρωσε ορισμένες
δυνάμεις, όμως σε μικρότερο εκλογικό ποσοστό από τον Ιούνη του '12, ενώ
καταποντίστηκε η ΔΗΜΑΡ. Σε μεγάλο βαθμό ωφελήθηκε το νέο σχήμα του ΠΟΤΑΜΙΟΥ,
που εμφανίστηκε με περισσότερο ασαφή και θολά συνθήματα. Η άρχουσα τάξη και το
πολιτικό σύστημα διαθέτουν ακόμα σοβαρές εφεδρείες με βάση το χαρακτήρα και το
ρόλο τόσο του ΣΥΡΙΖΑ, όσο και της ΕΛΙΑΣ και του ΠΟΤΑΜΙΟΥ. Συνολικά υπάρχει
πισωγύρισμα στη λαϊκή συνείδηση, μεγαλύτερη συντηρητικοποίηση. Επιβεβαιώνεται
ότι τα εκλογικά αποτελέσματα δεν εκφράζουν τάση χειραφέτησης εργατικών λαϊκών
δυνάμεων από τα κόμματα του ευρωμονόδρομου, των συμφερόντων του κεφαλαίου, των
μονοπωλίων. Η πιο ακραία έκφραση αυτής της αναντιστοιχίας είναι το υψηλό ποσοστό
της ΧΑ.
9. Η
ναζιστική ΧΑ διατηρεί υψηλά ποσοστά. Το τελευταίο διάστημα, δίπλα στους άλλους
παράγοντες που ενίσχυσαν τη ΧΑ και τους οποίους επανειλημμένα έχει αναδείξει το
ΚΚΕ, πρέπει να προστεθεί η στάση των άλλων πολιτικών δυνάμεων απέναντι στους
ψηφοφόρους της Χρυσής Αυγής, που τους αντιμετώπισαν ως εκλογική πελατεία. Είναι
άλλο πράγμα η απομόνωση της ΧΑ με στόχο να χάσει λαϊκές ψήφους και άλλο η
καιροσκοπική και επικίνδυνη τακτική των άλλων κομμάτων που καλλιεργούν λογική
ανοχής και απενοχοποίησης με σκοπό την αλίευση ψήφων. Κι αυτό έγινε ακόμα και
με τη συμμετοχή χρυσαυγιτών σε δημοτικούς συνδυασμούς, σε όλη τη χώρα, κάτω από
την ομπρέλα των «ανεξάρτητων», που στηρίζονταν και από ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ,
κατά περίπτωση. Το ΚΚΕ θα αναλάβει περισσότερες πρωτοβουλίες στο κίνημα, στους
χώρους δουλειάς, στις λαϊκές γειτονιές, μέσα στη νεολαία, έτσι ώστε να
αποκαλυφθεί η στήριξη της ΧΑ από μηχανισμούς του συστήματος, από τμήματα του
κεφαλαίου, από την πολιτική της ΕΕ. Κυρίως όμως πρέπει καλύτερα να αποκαλύψουμε
με επιχειρήματα το χαρακτήρα και το ρόλο της ΧΑ. Χρειάζεται να αποκαλύψουμε ότι
πίσω από τους ψευτολεονταρισμούς, τους «ψευτοτσαμπουκάδες», τον καταγγελτικό
λόγο για τους «κλέφτες», τους υπουργούς, τους βουλευτές κλπ., βρίσκεται μια
οργάνωση εγκληματική του συστήματος, στήριγμα του κεφαλαίου, των μονοπωλίων και
από εδώ πηγάζει ο ρόλος της στις σημερινές εξελίξεις. Το γεγονός αυτό δεν
αλλάζει επειδή κάποια τμήματα της ηγεσίας της βρίσκονται στη φυλακή, δεν πρέπει
να μπερδεύει, να θολώνει τα πραγματικά ριζοσπαστικά επιχειρήματα, την ουσία των
φαινομένων, να δημιουργείται σύγχυση. Σε αυτή την κατεύθυνση δουλεύουν στην
πραγματικότητα υπέρ της ΧΑ και ΜΜΕ, με την υπερβολική προβολή των
δραστηριοτήτων της, ακόμα και των διαφόρων «ακροτήτων - σόου» μέσα στη Βουλή,
με τον τρόπο που αυτά παρουσιάζονται.
11. Συμπερασματικά, οι ευρωεκλογές αποτύπωσαν ουσιαστικά στασιμότητα για τον
ΣΥΡΙΖΑ, μείωση για τη ΝΔ, αναχαίτιση της προηγούμενης τάσης συρρίκνωσης σε
επίπεδα διάλυσης του ΠΑΣΟΚ, μια σχετική δυναμική για το Ποτάμι και καταποντισμό
της ΔΗΜΑΡ, ενώ εμφανίστηκε μια ακόμα μεγαλύτερη και άμεση εμπλοκή στις
περιφερειακές και δημοτικές εκλογές των ίδιων των επιχειρηματιών, μεγάλων
μονοπωλιακών ομίλων, προκειμένου να προωθήσουν άμεσα και αποτελεσματικότερα τα
συμφέροντά τους, με αναμόρφωση του αστικού πολιτικού συστήματος. Τέλος, η
παρουσία του εθνικιστικού τουρκικού κόμματος DEΒ στη Θράκη και τα ποσοστά που
αυτό συγκέντρωσε, είναι αποτέλεσμα αφ' ενός των χρόνιων διακρίσεων των
κυβερνήσεων σε βάρος της μειονότητας, αφ' ετέρου της σχεδιασμένης παρέμβασης
της τουρκικής αστικής τάξης και άλλων ιμπεριαλιστικών κρατών, για τον έλεγχο
των εξελίξεων στην περιοχή, μπροστά στην ένταση των ανταγωνισμών και των
αντιθέσεων για τους δρόμους μεταφοράς της Ενέργειας, του φυσικού αερίου κλπ.
Ταυτόχρονα, παρότι διαφορετικού μεγέθους πρόβλημα, δεν πρέπει να υποτιμηθεί το
αποτέλεσμα του «Ουράνιου Τόξου» στη Δυτ. Μακεδονία, ιδιαίτερα στη Φλώρινα (όπου
πήρε 3,17%). Οπωσδήποτε είναι σε εξέλιξη η συνολική αναμόρφωση του πολιτικού
συστήματος, η δημιουργία νέων σχημάτων - αναχωμάτων στη ριζοσπαστικοποίηση,
κάτι που πρέπει πολύ συγκεκριμένα να παρακολουθήσουμε το επόμενο διάστημα.
13. Με
τους εκλεγμένους δημάρχους, δημοτικούς και περιφερειακούς συμβούλους το Κόμμα
θα δώσει μάχες για να αποκαλύψει στο λαό αντιλαϊκά σχέδια που εξυφαίνονται τόσο
στην ΕΕ όσο και σε κεντρικό επίπεδο από κυβέρνηση - επιχειρηματίες - κρατικό
μηχανισμό. Στην πράξη θα φανεί πώς προσδιορίζουμε το γεγονός ότι είμαστε
εργατική - λαϊκή αντιπολίτευση.
Αντιπαλεύουμε
την αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης - ΕΕ σε Τοπική και Περιφερειακή Διοίκηση.
Στεκόμαστε απέναντι στο αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της, που την
μετατρέπει σε Δήμο ΑΕ - Περιφέρεια ΑΕ, που ενισχύει την ανταγωνιστικότητα και
κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων σε βάρος του λαού. Αυτό το θεσμικό πλαίσιο
είναι συνέχεια των διαρθρωτικών αλλαγών των τελευταίων δεκαετιών, που
επιταχύνθηκαν σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης. Εχει σήμερα τη σφραγίδα του
«Καλλικράτη», της δημοσιονομικής πειθαρχίας, του Οικονομικού Παρατηρητηρίου και
όλων των αντιλαϊκών αναδιαρθρώσεων, που έχουν νομοθετηθεί και αποτελούν
στρατηγικές κατευθύνσεις της ΕΕ και του κεφαλαίου. Οι σχεδιασμοί τους για την
Τοπική και Περιφερειακή Διοίκηση δεν έχουν ολοκληρωθεί. Μπροστά μας έχουμε τις
νέες αντιλαϊκές ρυθμίσεις, που προετοιμάζουν με την τροποποίηση του
«Καλλικράτη» και την υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων που έχουν προσδιοριστεί με το
λεγόμενο «Οδικό Χάρτη».
Το
αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της Τοπικής και Περιφερειακής
Διοίκησης δεν αναιρείται στους 4 δήμους που θα αναλάβουν οι κομμουνιστές την
ευθύνη της διοίκησης. Και σ' αυτούς ισχύουν οι ίδιοι αντιλαϊκοί - αντεργατικοί
νόμοι και αποφάσεις. Και οι 4 αυτές δημοτικές αρχές θα κληθούν να διαχειριστούν
πετσοκομμένους προϋπολογισμούς, καταργήσεις υπηρεσιών, διαθεσιμότητες,
ελλείψεις σε υποδομές και προσωπικό κ.λπ.
Γι'
αυτό στους 4 δήμους που θα αναλάβουν την ευθύνη της διοίκησης και στους
υπόλοιπους δήμους και περιφέρειες, οι προτάσεις και η δράση μας πρέπει να
αναδεικνύουν τα αδιέξοδα της αστικής πολιτικής για το λαό σε όλα τα επίπεδα της
κρατικής διοίκησης, να παίρνουμε επιθετικές πρωτοβουλίες, που να αποκαλύπτουν
τα όρια της αστικής διαχείρισης, τα εμπόδια που βάζει η εξουσία κεφαλαίου και
ΕΕ, να είμαστε δύναμη έκφρασης και δράσης λαϊκής - εργατικής αντιπολίτευσης.
Να
λειτουργούμε με γνώμονα το λαϊκό συμφέρον, την παρεμπόδιση - καθυστέρηση των
αντιλαϊκών μέτρων, την προσπάθεια ανακούφισης των λαϊκών στρωμάτων, την
αποκάλυψη των σχεδιασμών κυβέρνησης - ΕΕ, την ενίσχυση του εργατικού - λαϊκού
κινήματος, την ανάδειξη της πρότασης διεξόδου του Κόμματος. Να συγκρούονται οι
δήμαρχοι με τους αστικούς μηχανισμούς, με το πλαίσιο λειτουργίας της ίδιας της
Τοπικής Διοίκησης. Οι νέες περιφερειακές και δημοτικές αρχές έχουν να
αντιμετωπίσουν αμέσως με την ανάληψη της διοίκησης τα ζητήματα της
χρηματοδότησης, των προϋπολογισμών, τη συζήτηση για τα ανταποδοτικά τέλη, για
το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και την αξιοποίηση κοινοτικών κονδυλίων, τα
τεχνικά προγράμματα, την αξιολόγηση του προσωπικού που οδηγεί σε νέο κύμα
απολύσεων, την στελέχωση των υπηρεσιών, τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις
σχολείων.
Βασικές
αιχμές πάλης για το επόμενο διάστημα είναι οι παρακάτω:
- Πλήρης κρατική χρηματοδότηση, για εξασφάλιση όλων των λειτουργικών δαπανών και της μισθοδοσίας από τον κρατικό προϋπολογισμό.
- Μείωση των ανταποδοτικών τελών, ουσιαστική ελάφρυνση και ρύθμιση παλαιών οφειλών για τα λαϊκά στρώματα και τους μικροεπαγγελματίες και αύξηση στις μεγάλες επιχειρήσεις και τις τράπεζες.
- Διεκδικούμε χρήματα από ευρωπαϊκούς πόρους - ΕΣΠΑ/ΣΕΣ (Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης 2014 - 2020, όπως λέγεται το νέο ΕΣΠΑ), που μπορούμε να αξιοποιήσουμε σύμφωνα με τις δικές μας ιεραρχήσεις, υποδομές και προγράμματα, που εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες.
- Αντιπαλεύουμε κάθε άμεση ή έμμεση ιδιωτικοποίηση (ΣΔΙΤ, παραχώρηση κ.λπ.) σε όλους τους τομείς, κάθε σύμπραξη ή προγραμματική σύμβαση με ΚΟΙΝΣΕΠ, ΜΚΟ κ.λπ.
- Παίρνοντας υπόψη τα προβλήματα σε κάθε δήμο - περιφέρεια, τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες που υπάρχουν διαμορφώνουμε πρόταση για τις ελλείψεις που υπάρχουν σε προσωπικό για να μπορούν να λειτουργήσουν οι υπηρεσίες κάθε τομέα.
- Αναδεικνύουμε τους όρους και τις προϋποθέσεις που χρειάζονται για να έχουν οι εργαζόμενοι σταθερή δουλειά.
- Η εξασφάλιση της λειτουργίας των κοινωνικών δομών (Βρεφικοί - Παιδικοί Σταθμοί, «Βοήθεια στο Σπίτι», Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων, Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών, ΚΔΑΠ-ΑμΕΑ, ΚΑΠΗ κ.λπ.) με στόχο την κάλυψη των αναγκών, με ταυτόχρονη στελέχωσή τους και άμεση μείωση τροφείων και ανταποδοτικών τελών, αποτελεί προτεραιότητα. Απαιτούμε την πλήρη χρηματοδότησή τους από τον κρατικό προϋπολογισμό.
- Ταυτόχρονα αναδεικνύουμε τις αιτίες της φτώχειας και της εξαθλίωσης πλατιών λαϊκών στρωμάτων, διεκδικούμε πόρους και απαιτούμε όλα τα ζητήματα κοινωνικής αλληλεγγύης (στέγαση, σίτιση, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη κ.λπ.) να περνάνε και να εξασφαλίζονται από τις δημοτικές υπηρεσίες.
- Διεκδικούμε μέτρα για την ανακούφιση της λαϊκής οικογένειας, με βάση τις προτάσεις που έχει επεξεργαστεί το Κόμμα για τους ανέργους, τους αυτοαπασχολούμενους, τους μικρούς αγρότες, τη λαϊκή οικογένεια κ.λπ., συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του κινήματος.
Η ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
25
ΙΟΥΝΗ 2014





Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου